Droomparken - sinds vorig jaar onderdeel van de ambitieuze EuroParcs Group - wist afgelopen jaar met snelle aanpassingen goed in te spelen op corona. Het vakantieparkbedrijf werkte samen met getroffen organisaties als Corendon en kwam met tal van nieuwe initiatieven. Directielid Andries Bruil vertelt.
Hoe was de eerste week in maart na de boodschap: 'we gaan in lockdown'?
,,In het begin was er vertwijfeling en shock, zoals bij elk bedrijf. We zagen de annuleringen achter elkaar binnenkomen. Op onze locaties in de buurt van Amsterdam komen bijvoorbeeld veel buitenlandse bezoekers. Uiteindelijk viel het mee en zijn alleen onze parken aan de kust in Zeeland tijdelijk echt dichtgegaan.
Je moet razendsnel anticiperen op de situatie. Welke stappen heeft Droomparken gezet toen corona een feit was?
,,Het begint bij contactloos in- en uitchecken waarvoor je systemen op moet zetten. In het begin waren zwembaden, whirlpools, fitness- en wellnessruimtes en speeltuinen dicht. Voor kinderen zijn we online animatiespelen en knutselpakketten gaan aanbieden. Bij food & beverage hebben we direct al bij de eerste lockdown alles meteen op bezorgen gezet: bestellen en bezorging bij je huisje. Dat vergde vooral aanpassingen online en rond betaalsystemen. We hebben de horecaondernemingen die voor ons werken extra aandacht gegeven om ze aan het werk te houden. Maar ook maken onze gasten veel gebruik van bezorgdiensten uit de buurt.”
Bron en hele artikel: De Ondernemer
Geen opmerkingen:
Een reactie posten