Als Feyenoord vanavond aftrapt voor de Johan Cruijff Schaal tegen PSV, begint officieel het laatste seizoen met EuroParcs als hoofdsponsor van de club. Wat kost zo’n samenwerking precies en wat levert het op?
Om de naamsbekendheid in Nederland te vergroten, streek EuroParcs in 2021 neer op het shirt van Feyenoord. Het vakantieparkenconcern, waarvan Quote 500-broers Wim en Wouter Vos aandeelhouder zijn, gaat zijn laatste seizoen in als hoofdpartner van de Rotterdamse voetbalclub. In aanloop naar de Johan Cruijff Schaal maken we met directielid Andries Bruil en hoofd marketing Marco Budding de balans op.
Feyenoord sponsoren, hoeveel betalen jullie daar precies voor?
Bruil, met een glimlach: ‘Wat denk je dat er in zo’n contract staat?’
Ongetwijfeld een geheimhoudingsverklaring. Kunt u toch iets zeggen over hoe je tot zo’n prijs komt?
Bruil: ‘Het heeft te maken met wat je van een club vraagt. Wij zien Feyenoord als een mediaplatform dat ons helpt op drie terreinen. Allereerst het vergroten van naamsbekendheid, dat is waarom we het gestart zijn. Daarnaast wil je dat het leidt tot actieve conversies, extra klanten dus. Ten derde gebruiken we het voor relatiemanagement en een deel sociaalmaatschappelijk. We zitten met onze parken in vijftig gemeenten, vaak dorpen. Dan gaan we bijvoorbeeld met Feyenoord op scholen in die gemeenten voetballen of geven we clinics op onze locaties. Dan vraag je dus meer van een club dan alleen shirtsponsoring. Dat heb je niet voor €2,5 miljoen per jaar, maar het kost ook geen €12 miljoen.’
Bron en hele artikel: Quote
Liever een kijkje of verblijf bij een van de fantastische parken van:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten