In juni 2020 nam de ambitieuze vakantieparkketen EuroParcs de locaties van Droomparken over. Ruim een jaar later wordt afscheid genomen van de merknaam Droomparken. Alle parken gaan opereren onder de merknaam EuroParcs, met een vernieuwde visuele identiteit.
De vernieuwde visuele identiteit van EuroParcs is onder de loep genomen om de gebruikte kleuren, lettertype en beeldmerk voor langere tijd consistent, herkenbaar en onderscheidend te kunnen profileren, in binnen- en buitenland.
In het nieuwe logo komt de EuroParcs identiteit terug: het straalt oer-Hollands ondernemerschap uit. Niet alleen door de kleuren: oranje en blauw (naar het Delfts blauw), maar natuurlijk ook door de tulp zelf. In het nieuwe logo is de steel van de EuroParcs-tulp ingekort. Dat maakt het logo niet alleen frisser, maar ook praktischer toepasbaar op visuele uitingen. Het oude logo nam veel ruimte in door de lange steel van de tulp. Director Rental Sales Martin de Boer: ‘We willen als een groot sterk merk Europa veroveren en daar past deze nieuwe krachtige, maar bovenal sympathieke identiteit bij.’
Bron en hee artikel: Pretwerk
Geen opmerkingen:
Een reactie posten